Eseu- Ce este Reggio Emilia?

27 Apr

Loris Mallaguzzi spunea: ”copilul este 100”. Rezumând ceea ce am observat în grădinițele Reggio, pot spune că Reggio este:

1.       Activități realizate cu părinții și în comunitate;

2.       Acțiune directă;

3.       Adaptare la stadiile de vârstă și individuale;

4.       Adevăr personalizat (nu unic);

5.       Afișarea lucrărilor copiilor;

6.       Alegere personală;

7.       Apartenența la un grup;

8.       Autonomie;

9.       Atitudine pozitivă față de învățare;

10.    Bucurie;

11.    Cadru legislativ potrivit;

12.    Cercetare;

13.    Centre de limbaje în sală;

14.    Coerență;

15.    Colaborare între cei care educă;

16.    Comunicare;

17.    Copii – coeducatori;

18.    Copii ca ființe cu voință și scop;

19.    Copii ca protagoniști și nu ca obiecte ale învățării;

20.    Copii unici;

21.    Consemnarea datelor în urma observării directe a copiilor;

22.    Consonanță între cultură, praxis și teorie;

23.    Creativitate;

24.    Critică constructivă;

25.     Curajul de a încerca;

26.    Descoperire;

27.    Dialog;

28.    Dirijare limitată din partea educatoarei;

29.    Diversitate materialelor;

30.    Diversitatea modalităților de a învăța;

31.    Dezvoltare holistică;

32.    Documentare;

33.    Dreptul tuturor copiilor la educație;

34.    Dreptul de a asculta;

35.    Dreptul de a construi semnificații;

36.    Dreptul de a se juca;

37.    Dreptul de a gândi;

38.    Dreptul de a învăța să învețe;

39.    Dreptul de a greși;

40.    Educație centrată pe copil;

41.    Educație problematizantă;

42.    Explorea tuturor senzațiilor (gust, miros, pipăit…);

43.    Experiment;

44.    Exprimare (prin limbaj, cântec, dans, arte plastice…);

45.    Familie implicată în educație;

46.    Gândire proiectivă;

47.    Gândire reflexivă;

48.    Flexibilitate;

49.    Imaginație;

50.    Incluziune;

51.    Încredere;

52.    Independență;

53.    Inovație;

54.    Interculturalitate;

55.    Interacțiunea cu natura indiferent de vreme;

56.    Iubire;

57.    Interepretare personalizată;

58.    Întrebări care solicită o altă întrebare nu un răspuns direct;

59.    Învățare prin experiența proprie;

60.    Învățare reciprocă;

61.    Joc;

62.    Liniște;

63.    Lipsa modelului educatoarei (la desen, pictură…);

64.    Lipsa mulajelor și planșelor;

65.    Lucrul cu ipoteze;

66.    Lumină;

67.    Manipulare;

68.    Material divers;

69.    Materiale preponderent naturale;

70.    Materiale reciclabile cu rol educativ;

71.    Mediu stimulativ;

72.    Motivare;

73.    Muncă în echipă;

74.    Natura ca al treilea profesor;

75.    Negociere;

76.    Noutate;

77.    Originalitate;

78.    Parteneriat cu comunitatea;

79.    Prezentarea observațiilor făcute părinților;

80.    Prezența pedagogului;

81.    Prezența maistrului de atelier;

82.    Proiecte care țin cont de interesele copiilor;

83.    Proiecte cu sens pentru copii, stimulative;

84.    Progres în raport cu sine;

85.    Promovarea lucrărilor colective;

86.    Socializare;

87.    Răbdare;

88.    Recunoașterea importanței

procesului și nu numai a produsului învățării;

89.    Reorientare;

90.    Respect;

91.    Siguranță;

92.    Sprijin reciproc;

93.    Sprijin suplimentar pentru copiii cu CES;

94.    Studiu aprofundat al copilului de către educatoare;

95.    Știință;

96.    Teme din viața copiilor;

97.    Timp propriu de învățare;

98.    Toleranță;

99.    Toți copiii sunt educabili;

100.Reggio este 100!

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s